Thursday, February 08, 2007

Scarpplyckan total!!


För en mammaledig scraptok blev lyckan total igår när jag fick 22 stycken gamla tapetböcker av en kompis som jobbar i färgaffär!! Så mycket vackra papper...GRATIS!!! Det är ju så att om man väljer att vara mammaledig länge så gör plånboken åsså det...tyvärr...inget bra när man är tokig i scrappsaker!! Det finns ju SÅ mycket fint därute i affärerna. Sånt man bara VILL HA!!! Eller MÅSTE HA!!! Iallafall så var lyckan total...ett litet tag ...jag satt med alla böckerna på golvet i vardagsrummet och bara bläddrade och njöööttt!!!! Fantasin kom igång och jag såg allt fint framför mej som jag skulle skapa med hjälp av denna skatt!! När sonen kom hem så valde han ut 5 böcker som han tyckte kunde vara hans egna och jag samtyckte såklart generöst!

På natten sedan när jag låg och funderade så plötsligt...som från en klar himmel..jaja...ni scrapvänner har ju redan funderat ut det hela...det är ju INTE SYRAFRITT...grrrrrrrrrrrrrrrrrr...å skit åsså...men vi behöver alllddrig mer köpa tapeter iallafall...hört talas om lapptäcke...på väggarna...

4 comments:

Virre said...

Det är taskigt att inte tapeter är syrafria tycker jag, så mycket billigare det hade blivit då... Men du kan ju alltid göra fina kort av dom, nu är det ju snart alla hjärtans dag!

Pihlina said...

Ja, det där syrafria är tråkigt. Men kort i mängder kan du göra. Man kan göra massor av skoj kort med tapeter.

mia said...

veronica: Japp det får bli kort av dem...många kort...hahaha...jag ska köpa en ph-penna så fort jag hittar en...

mia said...

peterlina: MÄNGDER med kort kommer det att bli!! Se upp posten!!!!